
UNHCR, Delicato och Stiftelsen Einar Belvén
Den svåra situationen för flyktingar i världen fortsätter och har inte lämnat någon oberörd. Delicato Bakverk AB lanserar därför en ny kampanj till förmån för människor på flykt. Av varje såld förpackning av Delicatoboll 6-pack kommer 60 öre att gå till UNHCR:s arbete för att hjälpa människor som tvingats lämna allt.
– Vi på Delicato är enormt stolta över att kontinuerligt bidra till UNHCR:s livräddande arbete där behovet är som störst. I årets butikskampanj kommer vi förlänga räckvidden på detta livsviktiga budskap via vår bästsäljande produkt Delicatoboll 6-pack säger Johan Berg, VD på Delicato.
Delicatos grundare Einar Belvén startade 1991 stiftelsen som bär hans namn.
– Stiftelsen Einar Belvén grundades av min farfar år 1991, berättar Ellinor Belvén och fortsätter: "Under årens lopp har stiftelsen bland annat stöttat barn och ungdomar och verkat för att förbättra situationen för utsatta och behövande i samhället. Särskilt angeläget har varit att värna om barnens situation i den omfattande flyktingkrisen, och det är därför vi i år igen har valt att stötta UNHCR:s viktiga arbete."
Totalt har Delicato och Stiftelsen Einar Belvén över fem år skänkt 6,5 miljoner kronor till UNHCR:s arbete.
Nyheter
Följ Delicato och Stiftelsen Einar Belveén på bloggen.